Tuesday, April 27, 2010

Golden Bay

Salam sebagai pembuka kata,

Selepas tamat sekolah rendah, tentu-tentu kena pergi sekolah menengah. Dengan itu, aku ditawarkan ke sekolah asrama, asrama harian, sebagai pelajara rancangan khas / RK. Sekolah tuh sekolah yang baru, tapi aku bukan lah 1st batch, "bahkan" 2nd batch.

well, who cares, janji dapat sekolah baru, facilities baru, environment baru dan segala-galanya baru..Nak tahu nama sekolah tuh??

SMK TELOK MAS
Golden Bay

lokasi, berhampiran dengan Sekolah Henrey Gurney (menariknya pasal Henrey Gurney, sr. aku pernah "ditawarkan" masuk sekolah tuh)

ehm, mengeluh kejap (penat2),

Apa yang menariknya SMK TELOK MAS nieh??
Mari aku senaraikan (just a list, details might be explained later) :
  1. Di sinilah aku pertama kali aku mengasah kemahiran bermain bola keranjang (walaupun aku setakat jadi pemain simpanan, consequences, bila aku menjejakkan kaki di tempat lain)
  2. Aku berjaya meneruskan diri untuk menjawat jawatan sebagai pustakawan (best sangat-sangat jadi pustakawan)
  3. Macam biasa, duduk asrama, ada lah akibat dia bila buat orang lain sakit hati (aku kena pukul,adeih)
  4. Zaman-zaman aku mula mengenali apa itu cinta ;)
  5. Aku mula mempelajari seni mempertahankan diri, SILAT HARIMAU, yang kini, aku dah lupa basic movement dia
  6. Bertambahnya bilangan kakak-kakak yang aku ada (kakak angkat "kembo")
  7. Pertama kali aku "join" kelab koir (nmpk sgt suara aku sedap)
Banyak lagi event-event yang menarik, tapi malas nak fikir & senaraikan suma ++ kalau nak diceritakan semuanya sekarang, mahu tak belajar, asyik nak menghadap "lappy"..

Roughly, this school gave me a lot of sweet memories, which i will never forget..


Salam juga di akhir bicara,

Wassalam

No comments:

Post a Comment