Monday, April 26, 2010

pendahuluan

Salam sebagai pembuka kata,

Tiba-tiba terasa nak buat blog baru,dengan niat untuk menulis sesuatu yang berkaitan dengan hidup aku dan apa-apa sahaja yang adalm dalam fikiran aku. Salah satu cara untuk mengisi waktu lapang dan melapangkan minda ;)

Apa yang bakal aku tulis adalah, sejarah hidup aku semenjak dari zaman sekolah menengah, yang penuh dengan kenangan manis dan pahit,ketika di zaman kolej dan juga zaman aku di germany ketika membuat "Brückenkurse" @ "Bridging Course" dan di waktu realiti/waktu langsung (live) aku.

Samping-samping tuh, aku mungkin akan masukkan sedikit demi sedikit info tentang pembelajaran di sekolah,kolej dan juga bila dah berada di luar negera (lebih suka guna "oversea", ada yang kata gak "ober c"). gunalah info-info yang berguna walaupun tak banyak.

ehm,mengeluh kejap (penat2),

Bila terkenangkan kembali zaman-zaman aku ketika aku di sekolah menengah,terasa nak gelak pun ada,nak menitiskan air mata pun ada (dramatik la skit,huhu).

Orang kata, zaman sekolah menengahlah zaman :
a) perubahan kita ke arah yang lebih matang,
b) yang penuh suka dan duka,
c) yang menentukan arah tuju hidup kita, serta
d) kita menilai diri sendiri.

Jika nak dibandingkan zaman sekolah menengah dan zaman kolej,zaman sekolah lebih terpahat di hati,walaupun ianya sudah lam berlalu..(sedihlah pulak)

Mungkin sekarang bukan masanya untuk aku menulis "post" yang panjang lebar,meleteh panjang tentang sejarah hidup aku di zaman sekolah..(idea tak masuk2 agy,cmner nk tulis blog tak ;)). Setakat di sini dahulu......

Salam juga di akhir bicara ;),

Wassalam....


No comments:

Post a Comment